ما هنوز نیامده بودیم

فرمودی: تنها به درگاهم بیایید، حق ورود ندارید!اهل هر زمانی با ولی زمانشان بیایند!و ما منتظر ماندیم تا ولی‌الله زمانمان را بشناسیم. نوح، موسی، عیسی علیهم السلام و محمد رسول الله صلی الله علیه و آله همه آمدند، اما ما هنوز نیامده بودیم. علی، حسن‌بن‌علی، حسین.بن‌علی،علی بن حسین و...خدایا! پس در کدام صفحه تاریخ، ما را میگذاری؟ آری اینجاست. ما هستیم و بر سرفصل حیاتمان نوشته شده است: «حجت‌بن‌الحسن‌المهدی عجل الله»

گذشت

بیشترین زمان عمر ما با جمله «چه کنم» میگذرد. کاش یکی بود این چه کنم های ما را زود و بجا پاسخ میداد تا سرگردان نبودیم.

سرت برگردان تا سرگردان نمانی

تلگراف آیت الله العظمی قمی در سال ۱۳۲۲ شمسی راجع به استجازه بناء بقاع مطهره بقیع

آیت‌الله العظمی قمی در سال۱۳۲۲شمسی طی تلگرافی به محمدرضا پهلوی انجام اموری را از وی خواستار شد لیکن جوابی به آیت‌الله العظمی قمی داده نشد.

متن تلگراف به شرح زیر است: مهماتی که از اعلیحضرت همایونی، توسط جناب استاندار راجع به مصالح عامه، تقاضا شده تا به حال جوابی نرسیده لذا ثانیاً تذکر داده شود:
۱) صدور اعلامیه رسمی به جمیع کشور که احدی حق منع نداشته باشد از زن‌هایی که با حجاب هستند.
۲) ارجاع جمیع موقوفات، خاصه اوقاف مدارس دینیه، به مصارف مقرر آن.
۳) دستورات دینی از برای مدارس جدیده، که دروس شرعیه داشته و نماز در مدرسه بخواند و مختلط از پسر و دختر نباشد.
۴) ورود دولت در مذاکره با دولت سعودیه راجع به استجازه بناء بقاع مطهره بقیع که از طرف این‌جانب اقدام شود.
۵) اصلاح ارزاق عمومی در جمیع کشور به نوعی که اسباب اطمینان و آسایش عامه شود. اجرای این مقاصد مهمه را به اسرع وقت منتظرم.

➖️➖️➖️

آیت‌الله طباطبایی قمی (محمدحسین منظورالاجداد، مرجعیت در عرصه اجتماع و سیاست، تهران، شیرازه، 1379، ص 269-270)

۸شوال سالروز فاجعه تخریب بقیع

شما وهابیون از خیلی چیزهای محافظت کردید و هنوز هم محافظت دارید، حتی از آثار یهودیان مدینه هم تاکنون محافظت کردید! شما را چه شد که آثار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السلام را تخریب کردید؟

بنای زیبایی که ابن جبير قرن ۶ در سفرنامه خود از زیبایی آن گنبد و بنای بقیع می‌نویسد.

ابن بطوطه هم چون ابن جبير از آن بنای قبور ائمه توصیفاتی دارد.

سمهودی هم از آن گنبد با عنوان با عظمت و بلند یاد کرده است!!!!!

*خانه ظلم ویران خواهد شد، گنبد بقیع باز ساخته خواهد شد*.

کاش بدانی

هرکاری را می‌توان به موقع انجام داد و فرهنگ ساخت، برای دودی که ایجاد کردی تا هوا را تار کنی و دید را از بین ببری، خودت از همه به این دود نزدیکتری، هیچ دودی به چشم دیگران نخواهد رفت و دیگران را کور نخواهد کرد، مگر اینکه اول چشم خودت را پر کند.

کاش بدانی